الأنشطة البحثية

تقوم هذه اللجنة بمهمة صياغة وتطوير استراتيجيات البحث العلمي قصيرة أو طويلة المدى لبرنامج التأسيسي العام في سبيل تحقيق الأهداف البحثية للجامعة. تتمثل مسؤوليات الرئيسية لهذه اللجنة في الآتي:

  • المبادرة في تقديم خطط البحث العلمي لاعتمادها من قبل مجلس كلية الدراسات التأسيسية.
  • إثراء وتطوير بيئة البحث العلمي في كلية الدراسات التأسيسية.
  • تقديم المقترحات في مجالات البحث العلمي والابتكارات القابلة للتطبيق في كلية الدراسات التأسيسية.
  • توفيرآليات لإجراء البحوث العلمية.

الأنشطة البحثية:

مجال البحث الأساسي:التربية
الأسم مجال البحث
الأستاذة شارمين جاساوالا
الأستاذة ا سوزانا أ. كوتشينغكو
تقييم وتحليل آثر المحـاضرات التعـليمية المقدمة عن بعد على اهتمام الطالب بالدراسة
الأستاذة صليحة بيفي
الأستاذة جيثا شاليبات
دراسة حول تصورالطلبة لقدرتهم الفعلية على التعلم وكفاءاتهم المعززة التي حققت في برنامج التأسيسي العام
الأستاذة شاندانا كاتيكولا
الأستاذة صليحة بيفي
Monitor student cohorts in terms of progression in GFP relative to entry standards and progression of GFP alumni on higher education program.
الأستاذة نيرمالا بابو
الأستاذة أسماء الحراصي
د. شريفة ناصر الحراصي
الأستاذ سريهاري ف م
Cross examine the trends observed in the final exam results since the onset of online learning at SoFS and investigate the reasons for a difference in the correlation coefficient observed in the three courses offered for the same cohort in Spring 2021 and also have a comparative investigation that shows relationships between two or more semesters. The study also aims to provide insights to pursue action in future semesters leading to a resolution of this observation.
الاستاذة سوجي بينو ماثيو
الأستاذ سريهاري ف م
To investigate the effectiveness/ weakness of courses at SoFS by comparing the standards of student’s entry level and their exit level.
الأستاذ نافانيث كولادي
الأستاذة روزينا س
To investigate how effective is the use of only MCQs to test the reading skill of a GFP student. With the present pandemic situation, only MCQs are used whereas earlier, different question types were used and a high score in reading is observed. This needs further investigation.
الأستاذة روزينا س
الأستاذة بيندو آني جورج
To investigate if feedback strategies adopted by faculty at GFP can be made more effective through perception training. The perception of feedback among staff and students differs in many areas and due to these divergent views, student satisfaction in the area of feedback has had an observable decline in the last two semesters [GFP-SSS, 2020-21 Fall and Spring]. This trend needs addressing and by further exploring alternatives for already existing feedback strategies, this study hopes to reverse the downward trend.
الأستاذ نيلسون بي في To assess performance difference b/w Online vs. Face-to-Face teaching, whether the students have achieved the LO’s and to find if there’s any gap b/w Face-to-Face Vs. Online teaching.
الأستاذة إليزا بتول
الأستاذة أنيترا هيرنانديز
الأستاذة ياسمين المنصوري
To investigate if Connectivism can be juxtaposed with current learning theories as a more pragmatic/contemporary approach to language learning. Further, to explore the dimensions of Connectivism and assess its affordances as a model/framework for harnessing and supporting language learning in the digital age with a view to suggest its pedagogical applications.

أعضاء اللجنة:

الأستاذ سريهاري فيلورا مداثيل
محاضر أول
رئيس اللجنة

الأستاذة سوجي بينو ماثيو
محاضر أول
عضو

الأستاذة جيثا برامود
محاضر أول
عضو

الفاضله صليحة بيفي س
مساعد رئيس قسم الرياضيات و تقنية المعلومات
عضو

الأستاذة جيثو
محاضر
عضو

الأستاذة فاطمة الخروصيي
محاضر
عضو